söndag 13 november 2011

Frost inne, varmt ute.

Nu är det bara två veckor kvar till advent och förberedelserna är i full gång. Just nu håller jag på att frosta av frysen, kastruller med kokande vatten ställs in och ut men det är mycket is som ska tinas bort, synd att den är där och inte ute istället:) Skafferiet städade jag igår så nu finns snart massor av plats för julens godsaker. Jag vill så gärna börja med all bakning nu redan men jag ska vänta åtminstone till nästa helg, längtandet är ju också en del av det hela och fuskar man med allt blir det ju inte samma sak.

Julklapparna går det långsamt med. Nu har i alla fall ridlägerprogrammet kommit ut, dottern ska få ett ridläger. Sonen ska få en radiostyrdbil av värsta modell, begagnad men nyrenoverad, de kostar ju multum om man ska köpa ny. Men de flesta julklapparna ska jag försöka klara av i Stockholm om två veckor.

2 kommentarer:

Helene sa...

Jag längtar också som en tok till helgen vi ska till Stockholm

Alexandras jul sa...

oj här blev man inspirerad av att sätta lite fart. Jag måste med frosta av frysen plus tusen andra saker känns det som hehe. Vi har som sambos sida av släktens julklappar kvar. Får avvara en dag till det snart. Men jag pysslar lite nu iaf=) alltid ngt hehe