fredag 11 november 2011

Bråttom till bokhandeln

Ytterligare en julklapp inhandlad idag, "Jag är Zlatan Ibrahimovic". Om ni har tänkt köpa den så skynda er, här i stan tog de slut direkt men jag hade smart nog bokat min så det var lugnt. Sprang även snabbt in på inredningsbutiken som ligger granne med bokhandeln och kikad på Yankee Candle, äntligen hade det kommit in fler juldofter men ändå ingen som gav "wow-känsla" så det blev inget. När jag hittar ett jag gillar ska jag köpa så att det räcker till nästa år i oktober-november, nu när jag vet att jag kommer vilja ha det så mycket tidigare än de går att köpa. Sen åkte vi hem till mamma och maken kaklade hennes kök medan vi snackade lite skit och bestämde att vi ska komma dit runt fjärde advent och då ska jag lägga ut massa bilder fårn hennes hus för det är ett perfekt julhus, ett litet soldattorp från 1800-talet mitt i skogen med några kossor på gården och dessutom är det rätt så snösäkert där, mycket säkrare än där vi bor trots att det bara ligger sju mil bort, inlandet you know, vi bor ju vi kusten men troligtvis kommer även vi ha snö, jag kan bara minnas ett par jular i hela mitt liv som vi inte har haft snö.

1 kommentar:

Julklapparonline.com sa...

Vill du vara med i listan Sverige bästa bloggare? Läs mer och anmäl dig på http://julklapparonline.com/bloggar-om-jul