torsdag 13 oktober 2011

Nu blev jag kär.























Om man nu kan bli kär i ett tyg. Hittade detta på (törs knappt säga vart ifall ni köper slut på allt:)) IKEA. Kan inte bestämma om jag ska ha det till köket eller vardagsrummet, men jag tror det får bli köket och att jag köper de vita med lite rött från Jotex till vardagsrumet. Jag kommer antagligen köpa massa extra tyg också ifal jag ångrar mig och vill ha det till något annat sen, det var förövrigt sjukt billigt, 29kr metern så det har jag ju råd med. Lyckan är gjord för idag.

Fast maken kanske inte blir lika nöjd, jag tvingade honom att titta på julgardiner med mig igår och då kom det fram att han vill ha tomtar, både på gardiner och såna som såtr utspridda lite här och var, jösses. Det får bli en kompromiss, jag letar några tovade fina tomtar att ha stående på ETT ställe i huset, men inga tomtegardiner annat än på barnens rum.

4 kommentarer:

Helene sa...

Jag tycker att du ska lyssna lite mer på din man när det gäller gardiner :-)

Johanna sa...

tomtar är mysigt, men jag förstår vad du menar, det får verkligen inte vara tomtar ÖVERALLT :)

Svensk Jul sa...

Vad mysigt tyg det blev jag med kär i :)

Sanna Laake sa...

Mamma: Jag skyller på dig, jag har fått ett helt livs tomtedos under mina år i samma hus som dig:) Det är min revolt att inte ha tomtar, men nu har jag växt upp tillräckligt för att kunna ta in några stycken.

Johanna: Ja jag ska ha tomtar i år men jag vägrar att bli en sån som strösslar tomtar överallt bara för att det ska vara så. De ska vara snygga och stilfulla (no offense mamma)

Svenk Jul: Kul att höra.