måndag 24 oktober 2011

Men nu va?

Jag tror alla julbloggare/julbloggsläsare har läst artikeln om när julpynt kommer och ni minns väl att det stod vecka 43? Underbart. Till helgen åker jag till Sundsvall och Birsta igen, med mamma den här gången för hon vill inte åka hem så fort vi kommit dit. Så då vill jag göra hela Birsta City, Ikea, Rusta och Jula. Åhlens tror jag att tar hemma i Hudik i morgon istället. Tur att lönen kommer då också. På kontoret imorse satt jag och funderade på när det var löningsdags och kom fram till att det är ju imorgon vilket gör att det är den 24 idag och utan att jag hann tänka mig för ropade jag ut "Det är två månader till julafton!" och fick tillbaka ett tungt suckande och en mördande blick, oops, alla är visst inte lika julfanatiska som jag.


I helgen som gick tittade vi på "Tomten är far till alla barnen", världens bästa julfilm, jag dör av skratt varje gång. "The family Stone" står näst på tur av filmer jag vill se men den får jag nog se själv, tror inte kära maken vill se den igen även om han faktiskt tyckte den var helt okej när han såg den förra året, han fattar inte grejen med att se en film för stämningens skull. Vilka filmer tittar ni på när ni suktar efter julstämning?

1 kommentar:

Victorias Jul sa...

Jag brukar åka till Birsta ibland jag med =)