tisdag 11 oktober 2011

Julklappstips

Tillhör du dem som gärna köper hud- eller hårprodukter i julklapp åt andra? Varför inte satsa på ekologiska och naturliga grejer i år? Visste ni tillexempel att nästan alla vanliga hudkrämer innehåller parabener som är ett hormonstörande ämne vilket kan leda till att man kan bli infertil? De ekologiska produkterna är dyrare än billagaste sorterna på Ica och H&M men billigare än dem dyra man köper hos frisören. Jag använder Urtekrams hårprodukter och tycker att de är minst lika bra som andra "vanliga" märken, dessutom tycker jag håret känns rent längre.

2 kommentarer:

Helena - Hellys Jul sa...

Jag försöker vara duktig och köpa "riktiga" hud- och hårvårdsprodukter. Jag gillar de produkter som Apoteket (det statliga, gamla varianten ;)) har. De har faktiskt precis fått in parfymfria stylingprodukter. Annars är just, typ gelé, sånt som doftar lite väl mycket.

Sanna Laake sa...

Haha, jag har för länge sedan slutat lita på allt statligt.. Men jag tror också att apoteket är bättre än många andra men jag väljer ändå hellre hälsokosten, och jag är den där jobbiga kunden som frågar om allt allt allt. men så blir jag oftast nöjd i slutändan med.