söndag 16 oktober 2011

Finns det rosa julgardiner?

Det blev en tur till Sundsvall idag, med maken och sonen. Dottern följde med farmor och farfar och kollade på hockey istället men det ville inte Erik. Jag hittade i alla fall en rosa stjärna till Fridas fönster, sen ska jag ju även köpa rosa gran har jag tänkt men det hade inte kommit in. Jag letar rosa julgardiner också men det verkar svårt, hon vill ju ha med tomtar på, någon som har något tips? Sen köpte vi grangirlanger med led-lampor på Rusta det med. På Ikea köpte jag tyg till en julduk, två julgrankulor i form av julgranar och fler glasburkar att ha sill i. Jag ka nverkligen rekommendera burkarna med patentlock om ni gör egen sill, jättepraktiska och ändå tillräckligt fina att servera ur, så slipper man hålla på att hälla upp i skålar och sedan tillbaka i plastbyttor igen. Mitt tyg som var den största anledningen att vi åkte upp då? Det hade inte kommit in än, typiskt, då måste jag ju åka upp igen om någon vecka.

2 kommentarer:

TinaGustafsson.com sa...

Vilken ordentlig shoppingrunda :-D

Jag har tyvärr aldrig sett rosa julgardiner med tomtar på, lycka till i sökandet!

Helene sa...

Vill du ha sällskap nästa helg?