fredag 14 oktober 2011

Finklänning

Jag älskar gammaldags finklänningar, lite Madicken-stil, fast helst med blus under istället för långärmad med förkläde(förkläde känns inte så fest, mer vardag). Så nu letar jag med ljus och lykta efter en sådan klänning åt Frida på alla stora kedjorna och tradera men hittills har inget dykt upp, någon som har något tips?














Den här fanns på Kappahl för något år sedan.

















Den här har jag köpt åt Erik, den var häftig nog för honom och mysigt fin nog för mig så vi lyckades komma överens. Helst skulle jag ju se att han hade nån riktigt tönt-mysig tröja á la Seth Cohen eller Mark Darcy men det kommer ju aldrig hända.

Mark Darcy
Seth & Summer

3 kommentarer:

Helena - Hellys Jul sa...

Victorias julblogg tipsade om denna som jag gillar supermycket men din dotter kanske är för stor.
http://www.lindex.com/se/barn/baby-50-86-cl/6660658/Klaenning/?styleId=19195031

Sanna Laake sa...

Ja den var fin men hon har strl 122 så det blir nog lite trångt i den. Det är därför jag så gärna vill ha en sån klänning åt henne i år för nästa år kanske hon tycker att hon är alldeles för stor och vill ha "häftiga" kläder i stället, lite sista chansen med andra ord.

Åsa sa...

Jag har ju inga barn själv, men jag tycker sådana klänningar som du beskriver är så himla söta! Lite synd att man inte kan ha en själv.. :-P