lördag 29 oktober 2011

Bakning














'



Igår gjorde jag pepparakskladdkaka och serverade med lingongrädde. Mums. Jag gjorde efter ett vanligt kladdkaksrecept men bytte kakaon mot en halv matsked vardera av malda nejlikor och ingefära och en matsked kanel. Det blev som en blandning mellan pepparkaksdeg och mjuk pepparkaka.

Idag har jag varit jag äntligen hittat julgardiner till köket, och lite annat smått och gott men jag väntar med bilder tills allt har kommit upp, snyggare så. Jag köpte även granar åt barnen, det blev gröna åt båda eftersom de färgade var så stora och inte skulle få plats. Dessutom såg de rosa granarna helt giftiga ut, lite för mycket färg för min smak.

1 kommentar:

Mamma sa...

Hej JAg brukar också göra en pepparkakskladdkaka men jag har även i kardemumma, hela mitt recept finns i min blogg under recept. Har just nu en liten tävling med baktillbehör i lite julanda ;)