söndag 18 september 2011

Rosa gran, kan det vara snyggt?























I år tänkte jag överraska dottern med en rosa gran. Alltså den får stå i hennes rum, i vardagsrummet ska det vara riktig gran som vanligt. Här visar Martha Stewart (vem annars) att en rosa gran faktiskt kan vara snyggt. Jag skulle vilja hitta en fluffig sockervaddsgran någonstans, som dessutom inte var så dyr, men det slutar nog ändå med en spretig ceris gran från Clas Olsson, och vet ni? Jag tror dottern blir precis lika nöjd ändå.

Förresten har jag börjat irritera mig något enormt på en sak när jag googlar bilder. Jag vill ju göra allt rätt och riktigt och länka till bildernas ursprungssida men vad tusan gör man när bilderna man hittar är stulna? Alltså det finns ingen hänvisning och det helt uppenbart att bilden inte kommer fårn sidan man hittade den på. Jag vill ju inte länka till den sidan då, men jag vill ju inte råka ut för att någon blir sur för att jag har snott deras bild.

7 kommentarer:

Lisas Vinterland sa...

Rosa gran är fint! Jag vill dock få tag på en vit.. och det där med stulna bilder, jag vet precis.. vågar själv inte ladda upp mina egna längre, googlar alltid mig till gratisbilder som alla kan använda nuförtiden!

Thing sa...

Rosa tre blir sikkert fint på jenterommet! =}

Jeg bruker mange bilder jeg finner på nett..
Men det er vanskelig å finne ut av hvem som har tatt dem.
Men det er ikke noe jeg irriterer meg over :)
Mange legger ut bildene sine for å dele dem med hele verden.

Men hvis jeg har tatt et bilde som er copyright på så fjerne jeg det med en gang, evnt setter på fotografens navn om det er greit.

Jeg har selv funnet noen av mine bilder hos andre der navnet mitt er klippet bort.
Det er mer irriterende...

=}

Marie/Underbara Juletid sa...

Förstår att du vill länka rätt, det är många som inte känner till (eller struntar i?) att det inte är tillåtet att lägga upp andras bilder hursom på nätet.
Din dotter kommer säkert att älska en sådan gran!

Sanna Laake sa...

Skönt att det inte bara är jag. Sen finns det ju de som tror att det räcker med att skriva "bilden hittade jag på google" men jag börjar nästan förstå de som gör det.

Thing: Jag tar inte så fina bilder att någon vill tjuvlåna dem, så det problemet har jag inte:)

Svensk Jul sa...

Tycker rosa gran är fint men det får nog bli den tradionela gröna gran i år igen. Men din dotter kommer nog att bli jätte glad :-)

Tess sa...

Oh vad härligt! Skulle nog själv inte ens komma på tanken att ta in en rosa gran i vårt hus, möjligtvis en vit en. Du får lova att visa upp bilder senare ;)

Sanna Laake sa...

Självklart blir det bildbevis om jag fullföljer. även om jag inte gör det också, så fort det blir lite mer ju kommer jag att börja lägga upp fler egna bilder istället för lånade.