tisdag 9 augusti 2011

Porslin

Det närmar sig mer och mer. För andra gången i år har det dimpt ner reklam för Fyrklöverns julserviser i brevlådan. Egentligen är jag ingen julservis-tjej, men jag gillar att titta på bilderna. Helst skulle jag ha en stor samling av Mateus-porslin att duka med men än så länge har vi verkligen inte ekonomi för det och jag tror min kära make skulle trilla av stolen om jag köpte det och han fick veta vad kalaset kostade. Nu istter jag ju inte sjön, jag har en fin och neutral servis från Fyrklövern(den som syns i headern) och nyligen köpte jag tolv kuvert av Ikeas arv-serie. Har inte besätmt vilka jag ska duka med till jul, duken och dekorationerna får avgöra vilken som passar bäst.

Av gammelmormor och gammelmorfar får mina barn och alla deras kusiner ett varsitt kuvert av den här fina serien varje jul.
Bild lånad fån fyrklövern.se

Inga kommentarer: