onsdag 17 augusti 2011

Juloutfit

Ett inlägg på bloggen Underbara Juletid fick in mig på det spåret idag. Klär ni upp er på julen? Jag för min del skulle aldrig i livet fira jul i slitna myskläder (dessa sparar jag till annandagen när firandet är slut, karln på bandy och jag ligger hemma i soffan och ser på tv tillsammans med alldeles för mycket godis och left-overs). Nej, istället ska det helst vara klänning eller kjol och gärna juliga men det behöver inte vara rött. Desutom älskar jag att klä upp barnen i fina julkäder, hela året får de bestämma själva vad de ska ha på sig men på julafton bestämmar jag, så länge jag får i alla fall. Kommer kläderna i ett paket på morgonen brukar det heller inte vara något problem att få de att göra som man vill och ja, jag kör samma taktik med maken och låter honom tro att det är hans idé:) "Åh vad bra med en skjorta, den kan jag ju ha idag" "Ja, vilken bra idé älskling, det tänkte jag inte alls på"


















Så här såg vi ut förra året. Gillar att även min mamma (i den fina röda tunikan) tycker lika som jag. Hennes man däremot har vi gett upp på men vi tycker om honom ändå:)

Inga kommentarer: