tisdag 21 december 2010

Längtar

Vet ni vad jag längtar till? Självklart längtar jag till på fredag, och sen på lördag firar vi jul igen hos svärföräldrarna och det ska bli så härligt. Sen är det utgång på puben på kvällen och det ska bli hur skoj som helst. men jag längtar även till annandagen. Då ska maken på bandy och jag ska vara hemma med inga krav what so ever. Den som försöker kräva något av mig den dagen åker på en fet jäkla propp. Då ska jag bara mysa, leka med barnen, läsa bok och äta massa julmatsrester och julgodis.

Idag har jag äntligen lyckats ta mig in till stan även om det blev tjugo minuter i stillastående bilkö först. jag blir galen på alla dessa utländska tradare utan vinterdäck som blir stående i backarna och blockerar vägen. Men det är sista vintern för nästa år har nya E4:an öppnat. I alla fall köpte jag nästan all julmat nu, lite glömde jag såklart det gör man ju alltid. Och när jag packade in allt i kylen fick inte vinlådan som stod där plats längre och det var så lite kvar så det är inget att spara ändå, oops:) Men jag skyller på att jag har jullov. Nu håller jag på och steker köttbullar och imorrn blir det godisverkstad och sillinläggning.

Inga kommentarer: