onsdag 15 december 2010

Kom i håg

Lägger upp en ko i håg lista här på allt som ska göras till jul, tråkigt att komma på lagom till Kalle Anka att glöggen är slut:) Jag uppdaterar listan så fort jag kommer på något nytt, kom gärna med förslag om ni tycker att jag har glömt något.

Mat:
Skinka
Rödbetssallad
Köttbullar
Prinskorv
Ägghalvor
Potatis
Lax
Sill
Janssons frestelse
Morotslåda
Risgrynsgröt

Godis och dessert
Wienernougat
Knäck
Smörkola
Ris ala malta
Ostkaka
Någon mer dessert som jag inte har bestämt ännu

Att köpa:
Glögg
Chokladask
Snaps
Öl
Julmust
Ljus
Servetter (alternativt sy om jag helt plötsligt skulle förvandlas till Clark Kent och gör det i superfart).
Lite krafs att dekorera bordet med (har inte bestämt hur dukningen ska se ut ännu).

1 kommentar:

Åsa sa...

Ja, inte vet jag, jag hade ingen aning om att det inte gick förrän jag läste det idag i boken.. Men det var bra att du tipsade mig om det i alla fall, om inte annat så kan man ju testa sig fram och funkar det inte så får man väl käka lite extra choklad själv ;-)