onsdag 1 december 2010

Gyllene knorren

Vad tycker ni om årets julkalender? Svårt att säga ännu tycker jag, måste nog se några avsnitt till. Till helgen blir godisfabrik här hemma, kan inte hålla mig längre. Vad ska ni göra för julgodis, vilka är era måsten? Jag ska göra knäck, smörkola, wienernougat precis som alltid. Nytt för i år blir även rocky road och fransk nougat. Det finns en risk att jag är den enda i Sverige som tycker om fransk nougat, förr fanns den ju i aladdin-asken och jag har saknat den sen den försvann men nu har jag hittat recept. Sen blir det nog en massa annat godis också allt eftersom.

3 kommentarer:

Helene sa...

När jag var liten gjorde alltid pappa och jag marsipanfigurer, kul att göra men inte så roliga att äta, dom blev väldigt fort torra, men dom var ofta väldigt fina, pappa var jätteduktig på det

Sanna Laake sa...

Ja det gjorde ju jag med farmor också. Hon var ju inte heller dålig på det direkt:) Konstigt att jag blev som jag blev, trots konstnärlighet från båda sidor. Doppar man dem i choklad blir de inte så torra.

Åsa sa...

Du är inte dålig du som gör julgodis nu! Min beundran grundar sig på min och min makes urkassa karaktär - det hade inte funnits ens en smula kvar om vi bakat godis redan nu :-D Hoppas att det blir gott - vilket jag är tämligen övertygad om!!