fredag 3 december 2010

Frågor

Jag hittade en julenkät på Victorias Julblogg. Alltid kul att göra.

*Hur ser din/dina adventsljusstakar ut i år?
Vita blockljus med siffror i trä, står på ett silverfat med salt på. Jag la upp en bild häromdagen, så scrolla ner m ni inte har sett den.

*Byter du till julgardiner?
Inte i alla rum. Barnen får såklart tomtegardiner eftersom de vill det, i vardagsummet har jag "vintergardiner" istället för julgardiner som ger en mer ombonad känsla än de tunna jag har på sommaren. Fast sommargardinerna hänger kvar bakom och titar fram litegrann. Till köket skulle jag sy nya i år men jag mätte fel på tyget så det blev inget.

*När tar ni in granen?
Jag tänker varje år att vi ska ta in den tidigare men jag kan ändå aldrig bryta traditionen så den kommer in den 23:e.

*Riktig gran eller plast?
Riktig gran, annars kan det lika gärna vara.

*Vilket är ditt favoritjulgodis?
Chokladtryffel och smörkola

*Vilken är din favoritjulkaka?
Mjuk pepparkaka

*Vad gillar du bäst på julbordet?
Lax, men egentligen är det ju mixen av allt som gör hela grejen.

*Vilken är din favoritjulskiva?
Har ingen.

*Vilken är din favoritjullåt?
Fairytale of New York med The Pogues och Kirsty McCall. Den börjar jag lyssna på redan i augusti.

*Vilken är din favoritsnutt i Kalle Anka på julafton?
Tomteverkstan och askungen, fast på slutet av måste jag alltid titta bort lite. Herregud det är ju pinsamt när värdinnan gråter för ett barnprogram:) Eller förresten RObin Hood gillar jag ju väldigt mycket också, och det är samma sak där, när de åker i väg och den lilla kaninen inte hinner med men blir räddad i sista sekund, det tycker jag är så gulligt så då blir jag tårögd igen. Ända sedan jag fick barn har jag varit extremt gråtmild, jag trodde det skulle gå över när det var slut med amningen men icke. Dock har jag fortfaradne väldigt svårt att gråta inför andra oavsett vad orsaken är.

1 kommentar:

Åsa sa...

sv: BRA idé, det är ju helt sant det där med att man är fullproppad på själva julafton! Tål att tänkas på faktiskt..