tisdag 7 december 2010

Amaryllis

Igår när jag var på ÖoB hittade jag amaryllislökar men de var inte planterade utan låg fortfarande i sina påsar, men så såg jag att de hade börjat växa ändå, vissa hade till och med slagit ut i påsen. Självklart hade de blivit krokiga, endel hade till och med växt i en cirkelform men jag hittade två som bara var lite böjda så de köpte jag. Det kan vara värt att chansa på att de rätar upp sig med tanke på att priset var ynka 17,50 styck att jämföra med 59 kronor på Ica Maxi där jag tänkte köpa dem. Rätar de inte upp sig kommer jag säkert på något att göra med dem ändå.

1 kommentar:

Åsa sa...

Ställ dem varmt och ljust, så kommer de nog ta sig bra! Om inte så har du ju Amaryllisar att se fram emot fram i januari istället och det är ju inte så dumt det heller! (Förra året blommade mina i typ, februari, men det var fint då också!)