fredag 26 november 2010

Vinterväder

Ja som det ser ut nu får vi i alla fall en vit jul. Jag hade tänkt åka in till stan idag och köpa julpynt och julblommor men känner att bara en idiot skulle ge sig ut med bilen för något som kan vänta en dag eller två. För ett tag sen åkte det två brandbilar, tre ambulanser och brandchefsbilen förbi vårt hus, vi bor ju precis vid E4:an. Det bådar inte särskilt gott för trafikläget så jag låter bilen stå. Har hängt upp julstjärnor i köket och satt upp två ljusstakar på övervåningen men jag har fem stjärnor kvar att hänga upp, måste bara köpa lampor till dem först.

Lite nyheter har ju kommit ut den här veckan också. Årets julvärd bli André Pops. Perfekt tycker jag, han är himla härlig. Vi tittar alltid på vinterstudion här hemma så han ger ju vinterkänsla bara av att visa sig:) Bättre än Fredrik Lindström, även om han säkert inte hade varit dålig. Dock väntar jag fortfarande på att min favorit bland alla programledare nämligen Peter Settman.

Årets julklapp blev surfplattan. Jag vet inte, jag tycker att årets julklapp borde vara något som folk i allmänhet har råd med. Visst har man okej ekonomi kanske man kan köpa den till sina barn eller sin partner men det är ju inget man normalt köper till en svåger eller svärmor till exempel.
Nu ska jag sätta mig och sy gardiner.

3 kommentarer:

Helene sa...

Peter Settman är ju aldrig fel, vi får hoppas på honom till nästa år

Sanna Laake sa...

Tror inte det, de brukar köra varannat år kille varannat tjej, så det blir nog en tjej nästa år.

Helene sa...

Kanske blir du, då? som jättekänd julbloggare
:-)