måndag 8 november 2010

Sunes Jul

Idag köpte jag Mat-magasinet Julspecial. Såg ut att finnas mycket smarrigt där. Efter middagen värmde jag lite glögg, bara åt mig själv eftersom maken inte tycker om, men när jag skulle dricka den hade han smakat och tyckte det var så gott att han "råkade" dricka upp hela muggen:) Så jag värmde ny och ställde på bordet medan jag skulle fixa i ordning så vi kunde titta på Sunes Jul med barnen men då välte dottern ut muggen. Då var jag nära att ge upp och nöja mig utan glögg men skam den som ger sig, tredje gången gillt. Och nu kan jag berätta att Dufvenkrook´s Blåbär och Lingon (2,25%) var jättegod. Och barnen tyckte Sunes Jul var jättekul, vi såg de tre första avsnitten och de är ju inte ens de roligaste. De bästa tycker jag är när Rudolf ska koka knäck och när de åker till kyrkan och Rudolf skäller på bilen när prästen kommer. Vilket är er favorit?

Inga kommentarer: