onsdag 10 november 2010

SNÖ!

Tjoho, äntligen har den kommit. Verkar som att hela landet i princip har snö va? Barnen har hunnit med pulkaåkning och snögubbe innan dagis, men kameran ligger fortfarande i stallet, jo jag hade kunnat ta mig för och hämtat den eftersom det bara är en halv kilometer dit men idag ska jag rida så då ska jag försöka komma ihåg den. Nu när snön har kommit känns det helt tillåtet att börja med julen ordentligt, till helgen gör vi första julbaket, lussekatter och lussesnäckor med mandelmassa. Och kanske pepparkakor också och någon ny kaka fårn någon av alla tidningar jag har köpt. Den 15:e november tror jag Vakre Hjems julnummer skulle komma ut och när man prenumerar brukar den ju komma någon dag i förväg så om jag har riktig tur har jag den innan helgen, tyvärr brukar den dock vara försenad, vet inte om det beror på att den kommer från ett annat land eller om det är distrubutionen som är dålig.

3 kommentarer:

julistan.com sa...

Sv: Tack för tipset! Hoppas att jag ska slippa plastkulor bara.
Vad är lussesnäckor?

Tina´s Jul sa...

Igår kom snön igen och den ligger kvar även idag! :-)

Åsa sa...

I like your blog! Verkligen - jag tänkte länka till den, om det är okej (bästa sättet att hålla sig uppdaterad och att inte glömma adressen). Fotot i headern (eller vad det heter) tycker jag också är jättefint, man riktigt känner all förväntan!