måndag 1 november 2010

Julen i stan så här långt

jag var in till stan idag för att kolla in julen på Åhlens och på Ombonat (som ägs av kvinnan med det vackraste hemmet i Drömhem & trädgårds julspecial). Men på Åhlens höll de på för fullt med att plocka upp och på Ombonat hade de än så länge bara en liten julavdelning så jag frågade om det inte skulle bli mer. Såklart det skulle, imorrn kommer de ha stängt för att jula till det ordentligt och på ondag var jag varmt välkommen tillbaka. Köpte i alla fall en påse te som hette Herr Frost, som jag ska prova sen. På Åhlens hade de doftljus med pomerans och kanel, det luktade verkligen glögg, sånt ska jag nog köpa en när mina äpple&kanel ljus är slut. Så senare i veckan åker jag in igen och insuper julstämning.

Köpte även en Marabou Vintervit på Ica idag, äntligen hade den kommit. Smakade litegrann och blev inte besviken alls. Även om den inte var så julig så var den supergod. Vit choklad blir ofta för sött men den här var bättre än det brukar vara. Det som är kvar har jag bett maken gömma för mig så jag kan äta upp det till helgen, ja han måste gömma choklad om jag ska kunna låta bli den:)

Inga kommentarer: