söndag 7 november 2010

Amelia

Nu har jag köpt Amelia jul. Den verkar lika mysig som alltid, men jag har bara läst knappt halva ännu. En sak jag tänkte på var reportaget om en jämställd jul (inte läst klart än). VÅra jular är inte särskilt jämställda, men det accepterar jag eftersom det är jag som är juloman, då kan jag ju inte kräva att min man engagerar sig lika mycket som jag, han skulle ju nöja sig med så mycket mindre. Han hämtar graner, hjälper till med städningen och tar hand om disken på julafton. Det är guld värt för mig men det är inte hälften av jobbet men det räcker gott och väl för mig. Har ni jämställda jular?

1 kommentar:

Tina´s Jul sa...

Jag har läst hela Amelia och det var superbra! :-)

Vi har inte en jämställd jul men jag precis som du är en juloman och jag älskar att planera och fundera ut sakerna kring jul.