fredag 22 oktober 2010

Mums


Igår när jag satt och läste julbloggar kom Frida och ville sitta i knät. Där satt hon lugnt och gosigt medan jag scrollade ner på sidan. Plötsligt kom det en bild liknande den här och jag kände hur hela jäntan ryckte till och tittade ner och såg att hon hade spärrat upp ögonen, sen ropade hon högt: Julmat! och slickade sig om munnen. Haha, jag frågade vad hon tycker är godast emd julmaten och det var köttbullarna och skinkan som lockade mest. Erik längtar mest efter den kallrökta laxen, det skulle han kunna äta ihjäl sig på. Själv tycker jag att det kombinationen av alla olika saker som gör det speciellt. Egentligen tycker jag inte så mycket om den typen av mat men just på jul älskar jag det, i och för sig beror det nog på stämningen och sällskapet. Tror inte jag skulle gilla att äta julmat ensam i februari liksom.

Inga kommentarer: